Projekt bez nazwy 5
Dzień Przedsiębiorczości w Akademii Nauk Stosowanych w Raciborzu
25 maja 2023
Projekt bez tytułu 21
Przetarg na lokal użytkowy
1 czerwca 2023

Gmina na piątkę! Pierwsze miejsce Raciborza wśród gmin województwa śląskiego

Projekt bez nazwy 8

W tegorocznym raporcie Gmina na piątkę! Dobre praktyki w obsłudze przedsiębiorców, opublikowanych przez SGH w Warszawie, Miasto Racibórz wypadło najlepiej pośród 113 gmin województwa śląskiego, a także osiągnęło czwarty najlepszy wynik wśród 714 gmin z całej Polski.

Raport Gmina na piątkę! Dobre praktyki w obsłudze przedsiębiorców, ocenia standardy w obsłudze inwestorów i przedsiębiorców w poszczególnych gminach. Pod uwagę brana jest między innymi sprawność i łatwość komunikacji, kontakt w języku angielskim w obsłudze inwestora zagranicznego czy dostęp do informacji z poziomu witryny internetowej.

W tegorocznej edycji badania, najwięcej badanych gmin znajdowało się w województwie śląskim. Tym bardziej cieszy fakt, że Racibórz uzyskał najlepszy wynik (33 punkty) w tym regionie. W całej Polsce lepszą ocenę uzyskały tylko trzy gminy.

Zakres badania obejmował gminy o najwyższych ocenach (klasy A i B), według wskaźnika Potencjalnej Atrakcyjności Inwestycyjnej dla Gospodarki Narodowej opracowanego przez Instytut Przedsiębiorstwa Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie – PAI. – cytat z opublikowanego raportu.

Tegoroczny raport obejmuje zarówno sprawy stricte związane z obsługą potencjalnych inwestorów i przedsiębiorców, jak i podejście do wyzwań związanych z wojną na Ukrainie, informowanie o aktualnych inwestycjach, czy dobre praktyki w obszarze wspierania interesariuszy gminy.

Tegoroczny wysoki wynik Raciborza stanowi dobrą rekomendację dla przedsiębiorców i inwestorów, dla których sprawna komunikacja jest kluczowa.

Jak czytamy w raporcie:

Głównym celem badawczym była ocena jakości obsługi potencjalnych inwestorów oraz przedsiębiorców przez Urzędy jednostek samorządu terytorialnego na poziomie gminnym. Zbadano drogę elektroniczną tego kontaktu – komunikację jednostronną, czyli dostęp do informacji z wykorzystaniem Oficjalnej Witryny Internetowej (OWI) oraz komunikację dwustronną, czyli kontakt za pomocą poczty elektronicznej.

Badania komunikacji dwustronnej zostały przeprowadzone w dwóch językach – polskim i angielskim. Badanie przede wszystkim dotyczyło typów interesantów gmin, jakimi są potencjalni inwestorzy i przedsiębiorcy. Uwzględniało ono także szerszy zakres obsługi elektronicznej ze strony poszczególnych urzędów, powiązany z szeroko pojętym aspektem społeczno-ekonomicznym funkcjonowania badanych jednostek samorządu terytorialnego.

Celem badania nie była analiza czy ocena wewnętrznych struktur poszczególnych Urzędów, jak i organizacja ich pracy. Badanie nie dotyczyło wpływu analizowanych czynników na sytuację ekonomiczną poszczególnych jednostek.

Zachęcamy do zapoznania się z całością opracowanego raportu >>> Sprawdź

 

Rozmiar czcionki
Kontrast