Projekt bez nazwy 5
Dzień Przedsiębiorczości w Akademii Nauk Stosowanych w Raciborzu
25 maja 2023
Projekt bez tytułu 21
Przetarg na lokal użytkowy
1 czerwca 2023

Gmina na piątkę! Pierwsze miejsce Raciborza wśród gmin województwa śląskiego

Projekt bez nazwy 8

W tegorocznym raporcie Gmina na piątkę! Dobre praktyki w obsłudze przedsiębiorców, opublikowanych przez SGH w Warszawie, Miasto Racibórz wypadło najlepiej pośród 113 gmin województwa śląskiego, a także osiągnęło czwarty najlepszy wynik wśród 714 gmin z całej Polski.

Raport Gmina na piątkę! Dobre praktyki w obsłudze przedsiębiorców, ocenia standardy w obsłudze inwestorów i przedsiębiorców w poszczególnych gminach. Pod uwagę brana jest między innymi sprawność i łatwość komunikacji, kontakt w języku angielskim w obsłudze inwestora zagranicznego czy dostęp do informacji z poziomu witryny internetowej.

W tegorocznej edycji badania, najwięcej badanych gmin znajdowało się w województwie śląskim. Tym bardziej cieszy fakt, że Racibórz uzyskał najlepszy wynik (33 punkty) w tym regionie. W całej Polsce lepszą ocenę uzyskały tylko trzy gminy.

Zakres badania obejmował gminy o najwyższych ocenach (klasy A i B), według wskaźnika Potencjalnej Atrakcyjności Inwestycyjnej dla Gospodarki Narodowej opracowanego przez Instytut Przedsiębiorstwa Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie – PAI. – cytat z opublikowanego raportu.

Tegoroczny raport obejmuje zarówno sprawy stricte związane z obsługą potencjalnych inwestorów i przedsiębiorców, jak i podejście do wyzwań związanych z wojną na Ukrainie, informowanie o aktualnych inwestycjach, czy dobre praktyki w obszarze wspierania interesariuszy gminy.

Tegoroczny wysoki wynik Raciborza stanowi dobrą rekomendację dla przedsiębiorców i inwestorów, dla których sprawna komunikacja jest kluczowa.

Jak czytamy w raporcie:

Głównym celem badawczym była ocena jakości obsługi potencjalnych inwestorów oraz przedsiębiorców przez Urzędy jednostek samorządu terytorialnego na poziomie gminnym. Zbadano drogę elektroniczną tego kontaktu – komunikację jednostronną, czyli dostęp do informacji z wykorzystaniem Oficjalnej Witryny Internetowej (OWI) oraz komunikację dwustronną, czyli kontakt za pomocą poczty elektronicznej.

Badania komunikacji dwustronnej zostały przeprowadzone w dwóch językach – polskim i angielskim. Badanie przede wszystkim dotyczyło typów interesantów gmin, jakimi są potencjalni inwestorzy i przedsiębiorcy. Uwzględniało ono także szerszy zakres obsługi elektronicznej ze strony poszczególnych urzędów, powiązany z szeroko pojętym aspektem społeczno-ekonomicznym funkcjonowania badanych jednostek samorządu terytorialnego.

Celem badania nie była analiza czy ocena wewnętrznych struktur poszczególnych Urzędów, jak i organizacja ich pracy. Badanie nie dotyczyło wpływu analizowanych czynników na sytuację ekonomiczną poszczególnych jednostek.

Zachęcamy do zapoznania się z całością opracowanego raportu >>> Sprawdź

 

Rozmiar czcionki
Kontrast

Strona wykorzystuje pliki cookies. Kontynuując przeglądanie witryny, zgadzasz się na ich wykorzystanie. Więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zamknij