Śniadanie biznesowe Subregionu Zachodniego w Raciborzu
Kwiecień 9, 2019
Praktycy biznesu spotkali się z przedsiębiorcami
Kwiecień 10, 2019

Często własna działalność to pomysł na przyszłą karierę zawodową. Zastanawiasz się pewnie jak to jest, że niektóre osoby, które prowadzą swoją firmę są odporni na wpływy wahania rynku, a inni są zmuszeni do zamknięcia swojej działalności ? Łut szczęścia, zaplecze finansowe, znajomość branży – oczywiście, ale nie tylko. Może się też zdarzyć, że ktoś jest po prostu urodzonym przedsiębiorcą.

Cech dobrego przedsiębiorcy nie jest łatwo sprecyzować. Są one uwarunkowane m.in. branżą – cechy osoby np. prowadzącej hurtownię elektryczną będą się znaczenie różnić od właściciela salonu masażu.

Wielokrotnie określając cechy przedsiębiorców możemy zauważyć, że opisując ich pojawia się pewna grupa przymiotników, wspólna dla nich wszystkich.

Nic dziwnego, że najczęstszą powtarzającą się cechą dobrego przedsiębiorcy jest pewność siebie.
Jest to najważniejsza z cech osób prowadzących własną działalność. Człowiek pewny siebie, jest zazwyczaj świadomy sowich możliwości i zalet, często jest zdeterminowany do realizacji ustalonych sobie celów, z łatwością pokonuje wszystkie przeciwności losu, a co istotne, że szybko się nie poddaje. Indywiduum, którego atrybutem jest pewność siebie będzie z łatwością nawiązywać relacje z nowymi kontrahentami, a negocjacje i dysputy nie będą stanowiły żadnych problemów.

Konsekutywną zaletą dobrego przedsiębiorcy jest determinacja. To właśnie ta cecha pomoże uniknąć szybkiej rezygnacji z własnego pomysłu nawet jeśli nie wszystko idzie zgodnie z planem.

Drugorzędnym atutem jest odwaga – oczywiście nie chodzi o to, czy ktoś się boi ciemności, tylko czy – nie boi się ryzyka. Nierzadko zdarzy się sytuacja kiedy będzie przedsiębiorca zmuszony do podjęcia jakiejś ryzykownej decyzji tj. podjęcie nowej inwestycji, zaufanie nieznanemu wcześniej podwykonawcy, wzięcie kredytu rozwojowego na wprowadzenie nowego produktu itp.

Kreatywny i innowacyjny – twórcze myślenie, przewidywanie będzie przydatne na każdym etapie działalności. Zdecydowanie te cechy pomogą Ci w podejmowaniu odpowiednich kroków inwestycyjnych, analizie rynkowej, rozwiązywaniu problemów, a także w stworzeniu atrakcyjnej, niepowtarzalnej oferty. Ważne jest jednak aby nie przesadzić z kreatywnością, wszytko musi być w granicach rozsądku i tu pojawia się nam kolejna ważna cecha – wyczucie. Reklama jest jednych z ważniejszych rzeczy w firmie, jednak zdarza się, że jest nieczytelna, czy też nie odpowiednia dla danej grupy docelowej. Przedsiębiorca powinien wiedzieć, przy jakiej grupie odbiorców może puścić wodze fantazji i wykreować ofertę, a następnie jej reklamę, na wysokim poziomie abstrakcji, wielokolorową i hałaśliwą, a kiedy należy postawić na stonowane barwy i dźwięki.

Ostatnia cecha, która jest bardzo istotna jest komunikatywność. Dzięki niej łatwo nawiążesz nowe kontakty, jak i będziesz gotowy do współpracy. Kooperacja zapewni rozwój działalności, pozwala ona na rozwój, zapobiega stagnacji. Współdziałanie to rudyment inwestycji, pomysłów, zdarza się również, że kontrahent wyrazi na temat naszej działalności konstruktywną krytykę.

 

Zobacz więcej: TUTAJ

Strona wykorzystuje pliki cookies. Kontynuując przeglądanie witryny, zgadzasz się na ich wykorzystanie.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zamknij